KISLEMEZMUSRA

SOUL MESSIAH
1999. október

hc_single_2017


A Salvation harmadik kislemeze, amely az album amerikai kiadása után jelent meg. Két remix és az album verzió mellett B oldalként a korábbi kislemezes dal, a Flame Atomic Sound Mixe. Egy meglepően jó remix single, egy egyszerű (nem hivatalos) sivatagi videóval, amelyet Amerikában forgattak az 1999-es koncertek között.

A Dreamscapes meglepő sikere után, fokozódott az érdeklődés Amerikában az együttes munkái iránt, és az Alphaville az A Different Drum kiadóval karöltve úgy döntött, hogy újra kiadják a 97-es albumukat, a Salvation-t a tengeren túli piacra. A lemezt a Soul Messiah cd maxival promotálták. A borítót az a Tobias Prohl tervezte, aki akkoriban az Alphaville honlapját szerkesztette. Egy angyal szobra a fő motívuma, amely eredetileg egy hamburgi temetőben áll. Egyszerű, mégis tetszetős cover, semmi extra. Maga a lemez pedig fekete színű, hasonlóan a Salvation US kiadásához.  

Ez a single vitte tovább a Salvation kislemezeinek hagyományát, miszerint nem az album verzió került rá, hanem egy remix. A Soul Messiah radio edit-jét egy angol DJ, Geoff Pinckney készítete. Szintetizátor zuhatag és egy remek groove, amely a dal alapjait adják. A mix tempója a fele az eredetinek. Érdekes zenei megközelítés, nekem bejön, annak ellenére, hogy nem szerettem a remix műfajt (eddig a kislemezükig?). De az Alphaville haladt az akkori kor irányzataival és felvállalták ezt is. És milyen jól helytálltak! B oldalasként a Flame Atomix Sound Mix-e hallható, amit azért valljuk be, sokkal inkább vállalható, mint a Physical Motion Mix a Flame US maxiról.  A negyedik track a címadó dal Exhaulted Mixe, amely a legjobban sikerült mindegyik közül. Ezt is és az előző Flame mixet is egy bizonyos Jaren Tolman, amerikai DJ készítette és a mai napig az egyik kedvenc AV remixem. (Na ilyet se írtam le sokszor). A 3:37-nél kezdődő rész pedig kiváltképp emelkedetté és varázslatossá teszi a dalt. Azt hiszem méltó felvezetése volt az a kislemez a két év múlva megjelenő Forever Pop-nak. Egyszerűen kiváló maxi, minden percét szeretem és élvezem!

A következő hasonlóan igényes remix kislemezük az Ausztráliában kiadott Forever Young 2006 volt (Bill Hamel mixek – mekkora király zenék!), amit én a mai napig nagyon szeretek. Igaz ott voltak a Pop kislemezek is, de azok valahogy nem voltak annyira izgalmasok.

vafe, 2020. április 15.