  | A BIG IN JAPAN STORY 
    Maga a kifejezés, a Big In Japan sokáig megosztotta és   bizonytalanságban tartotta az Alphaville rajongóit. Találgatások övezték, sőt a   zenei kritikusok sem sokra mentek vele, mondván a dal szövege eléggé ködös és   értelmetlen. Idővel aztán mindenki megbarátkozott vele, annak ellenére, hogy   sokáig senki sem tudta, mit is akar jelenteni a dal címe.  
    Az együttes életútjában először 1978-ban találkozunk a   kifejezéssel, miszerint Hartwing ebben az esztendőben vásárolt egy lemezt egy   Big In Japan nevezetű zenekartól, amelynek az a Holly Johnson volt az alapítója,   aki később a Frankie Goes To Hollywood frontembere lett.  
      A 70-es évek végén   többféle hatások érték Hartwingot, aki először inkább novellákat szeretett volna   írni, aztán rájött, hogy a zene sokkal közelebb áll hozzá.  
      A nyolcvanas évek   elején egy olyan trend is elindult a zeneiparban, miszerint, ha sok pénzt   szerettél volna keresni kévés idő alatt, alakítanod kellett egy hardrock bandát,   piacra dobni egy lemezt Japánban és máris nagy lehettél Japánban - és persze a   világ többi részén fogalmuk sem volt az egészről. Az egyik magyarázata ez volt a   kifejezésnek, aztán persze rögtön a nóta sikerét követően, előkerültek maga a   dal magyarázatai is. Ma már tudjuk, hogy a dal egy narkós fickóról és álmairól   szól, aki mindig valamilyen eszeveszett, különös dolgokról gondolkodik egy jobb   világról reménykedve.  
    Tehát Hartwing valamikor 1978-ban írt egy dalt ezzel a címmel,   amit annyira utált, hogy jó mélyre el is rakta az íróasztala fiókjába. Aztán   1981-ben előkerült, miután a Melody Nelson nevű projekt megalakult. 1981   karácsonyán adták elő élőben először az akkora alakult Chinchilla Green nevezetű   alkalmi formációval, és a dal  akkor inkább még punkos beütésű volt. Időközben a   Nelson Berlinből Münsterbe költözött, és az Alphaville megalakult. Az együttes   második koncertjén is elhangzott a dal, amelyet '82 szilveszterkén tartottak a   Forumban. A nóta továbbra is az utálat tárgya volt, nem is szerepelt az AV első   demo kazettáján, csak később, 1983-ban szedték elő újra Bernd javaslatára,   amelynek hallatán meg is zavarodott a lemeztársaság. Olyannyira, hogy ez a dal   is felvételre került '83 nyarán a berlini Studio 54-ben. Annak ellenére, hogy a   zenekar kedvence a Forever Young volt, a lemeztársaság ezt a nótát   választotta ki első megjelenésre, melyet a következő év januárjára terveztek.      
    A megjelenés hivatalos napja a WEA szerint 1984. január 5, az   Alphaville honlapja szerint január 17. volt. Ettől kezdve tulajdonképpen már   minden ismert. A dalt február 1-jén bemutatták egy német tv-műsorban, majd a   második tv-fellépés a listákra egyengette a dalt.  
      Áprilisban Dieter Meier   (Yello) rendezésében elkészült a promo videó, röviddel ezután pedig - Európában   elsőként Németországban - listavezető lett a Big In Japan. Két hétig, április   9-23 között tanyázott a német lista élén, letaszítva onnan a FGTH Relax című   dalát.   
    Helyezések:    
      #1 USA, Billboard Hot Dance Club Play,   Németország, Svájc, Svédország  
      #2 Olaszország, Hollandia, #3 Norvégia, #4   Ausztria, Irország, #5 Dél-Afrika,  
      #8 Egyesült Királyság, #13 Franciaország,   #66 USA, Billboard Hot 100 
    A kislemezből és a maxiból világszerte több mint 2   milliót adtak el.  
      1992-ben ismét kiadták a Big In Japan remixeket 2 cd-n is,   a First Harvest válogatás album beharangozó kislemezeként (1992 AD, Swemix   Remix). A Forever Young mellett pedig ez a dal lett a második olyan Alphaville   klasszikus, amelyből a legtöbb feldolgozás született az elmúlt 25 év alatt.  
     
         
     
     
           
      
     | 
  | 
 |