LEMEZMUSTRA

Afternoons In Utopia
1986. június 5.

Az együttes második albuma, egyben a Gold-Lloyd-Echolette korszak első nagylemeze. Szintetizátor alapokra épülő nehezebb és súlyosabb kompozíciók:
igazi dobokkal, gitárokkal, fúvós szekciókkal, női háttérénekkel, gyerekkórussal.
Színes, élménygazdag zenei utazás, amely a kábítószeres Carol történetét meséli el.
A legnagyobb sláger: Dance With Me, a legfontosabb dal: Lassie Come Home.
Egy album a rajongóknak dedikálva.
Európai Top 20 siker.



"YOU CAN HALT YOUR CAR FOR AN AFTERNOON IN UTOPIA
WE SHALL STOP THE WARS ON THOSE AFTERNOONS IN UTOPIA"

Ezzel az idézettel kezdődik egy változatos utazás az együttes második albumának színesen csillogó hangzásvilágán át. Akár egy izgalmas puzzle, úgy áll össze az Afternoons In Utopia több, egyformán intenzív dalból megbonthatatlan egésszé. Az album dalai valójában gazdagon díszített állomások egy jobb jövőbe vezető utazás során. A nagylemezen minden dal más és más, legyen a hangulata melankolikus színezetű (Jerusalem), romantikus, moziszerűen formált (The Voyager, Lassie Come Home), amerikai ízléssel alkotott (Fantastic Dream), vagy akár rockosan kijátszott (Red Rose), a három virtuóz újra és újra megérti, hogy az egyszerű melódiákat nívósan kidolgozzák és briliánsan elrendezzék. Két szuper táncszám (Dance With Me, Universal Daddy) azt bizonyítja, hogy abban a helyzetben van, hogy képesek a játékos és csalogató könnyűzenét összekapcsolni a mély értelmű és igényes dramatikával. A dalaik inspirálnak, szárnyakat adnak, izgalmasan és vidáman hangzanak egyszerre. Csalhatatlan ösztönnel, roppant kompozitórus találékonysággal alkotott Marian, Bernhard és Ricky az Afternoons In Utopia lemezen újra több slágergyanús dalt, melyek mind a nemzetközi átlag felett helyezkednek el.
Hogy mekkora a zenei építészek szabadsága, azt csak a könnyed Sensations és az atmoszférikusan titokzatos mise, a 20th Century közötti különbség mutatja. Az új mű csúcspontjaként kétség kívül a címadó dalt kell megemlíteni. Klasszikus elemekkel töltve, szimfónikusan áthatva és egy hatalmas kórusénekkel nyomatékosítva jut a "bőrünk alá" a zene. Marian, az érzelemtelített hangjával, elkötelezett szövegíróként asszociatív módon gondoskodik arról, hogy a popzenét intelligens és motiváló tartalommal lássa el. Nagyszámú angol és amerikai zenésszel, csodálatos fekete háttér-énekesnőkkel, az effektek széles skálájával, hajszoló dobkísérettel és telt trombitarészekkel keltették életre a billentyűs hangszerek hangzásorgiájának elrendezését, s mindezt harmonikusan tömörítették a popzene delfinjei.
Az Afternoons In Utopia csak a második nagylemez az Alphaville-től, de az együttes már most megmutatja, hogy képes intelligens popzenét kialakítani a jövő, egy jobb jövő számára.

(A cikk az albumhoz megjelent songbook-ban, azaz kottában jelent meg 1987-ben.)

Az album listás helyezései:

Svédország #7, Norvégia #8, Svájc #12, Németország #13, USA # 174